lördag 12 december 2015

Varför så stel och trött?

Känner mig lite bekymrad över mig själv...tycker inte att jag är jag! Är så fruktansvärt stel i kroppen, inte bara i ryggen som jag brukar kunna vara, utan nästan hela kroppen. På jobbet när jag suttit på golvet med barnen måste jag ta i mig i något för att kunna ta mig upp, när jag tex kratsar hovarna på hästarna måste jag först tänka till hur jag ställer mig så det ska funka att räta ut mig igen när jag är färdig. För att inte tala om när jag hoppar av hästen efter en ridtur! Det känns verkligen apjobbigt och hela jag och mitt humör blir påverkad! Tycker liksom inte att något är roligt längre, inte ens hästarna!!! Verkligen ingen rolig känsla...men livet efter 45 kanske inte ska va roligt, eller???
Men det är väl bara att bita ihop och köra på, idag kommer Josefine och ska testa Dixie, då får vi se lite hur dom verkar kompa...

Igår kväll  pyntade vi julgranen det var en mysig familjestund, lägg märke till Lusen under granen, han var med hela kvällen!

1 kommentar :

Urra sa...

Jag tror du behöver lite stretching och kanske massage, varför inte unna dig ett varmt bad.