måndag 22 december 2014

Vad händer...

Det är ingen ordning alls, jag bloggar typ aldrig nu! Tycker det är tråkigt, för bloggen har liksom varit min "hästdagbok". Jag brukar gå tillbaka och kolla i den om det blir något speciellt med någon av hästarna för att tex se om det har varit si eller så förut...
Jag vet faktiskt inte varför jag inte skriver, kanske jag prioriterar annat? När vi var i Tyskland med mamma, så kände jag att jag ville förändra vissa delar i mitt liv, tex att familjen skulle komma i första hand, inte hästarna, jobbet eller "datorande"!
Men det är faktiskt inte så lätt, eller självklart kommer familjen och min sjuka mamma först! Men man kan ju inte välja bort jobbet precis och där är man typ nio timmar om dagen och hästarna behöver sitt varje dag dom oxå, sedan är det inte så många timmar kvar.
Ja, jag har många funderingar som snurrar i mitt huvud, vilket såklart resulterar i att sovandet blir lidande. Men nu är jag ledig enda till sjunde februari, känns helt underbart.

Mamma har väl inte mått så bra sedan hon kom hem från Tyskland där hon gjorde en Sugarbakeroperation och fick ta bort ett antal organ i buken. Mn hon är en kämpe och har många som älskar henne, så hon kommer att övervinna alla komplikationer som tillstöter!

 Alla djuren mår bra, de lever ett riktigt lyxliv här på ranchen kan jag tycka. Dumle är piggare som aldrig förr!
Love har vi nu haft i sex hela år, han är fortfarande killen med stortL som ger oss glädje bara av att finnas!
Detta blev ett lite konstigt inlägg, men dock ett inlägg.

4 kommentarer :

Ulrika sa...

Ja, jag läste råd om hur man planerar sitt liv, att det är som skulptören som hackar bort från marmorblocket för att göra statyn. Men när man har svårt att hacka bort något, eller välja bort, eller låta det vara på stand by?

Bloggen är ju trots allt något som inte far illa av att stå stilla, även om det saknas läsning för oss andra.

God jul!

Urra sa...

Rätt prioriterat att lämna bloggen därhän men jag saknar att läsa den. Men desto gladare blir jag när det står något nytt. Se till att hitta tillbaka till sömnen, det är viktigast.

Kramar

Karl din sa...

Allt har sin tid, och allt får sin tid inom sinom tid... Eller hur? ;-)

Anonym sa...

Som sagt allt har sin tid !
Kikar in och önskar er en GOD JUL!!
Hoppas du finner svar på alla funderingar
Stor varm kram till dig och din familj !!