lördag 31 maj 2014

Ridit Dixie

Vätskepaus hemma på gården.
Jag har alltså ridit Dixie idag, vilket var väldigt länge sedan. Hon kändes annorlunda än sist jag red henne på ett positivt sätt. Mycket lugnare i gången, rakare, men ändå böjbar, trevlig ridtur blev det.
Hon fick massage när vi kom tillbaka, vilket var behövligt. Hon surade rejält när jag masserade höger sida på halsen...
Hon är snäll och trevlig i hanteringen igen, innan jag red tog jag ut vattenslangen och spolade av benen på henne som var väldigt leriga, hon stod som ett ljus :-)

Igår var syrran och jag till NRF och tränade, Nova kändes fin, fin. Dixie såg superfin ut i skritten och traven, men i galoppen fick syrran jobba som en tok. Men galoppen kommer oxå att bli bättre, men det kanske kommer att ta lite tid.

I torsdags tog syrran och jag en underbar ridtur i skogen. På förmiddan var min familj, syrran, mamma och pappa till stugan för att städa och kratta löv. Allt gick smidigt och fint vart det!

Ikväll fick Nova och Dixie komma hem till oss och agera gräsklippare...
Kaninen Dumle har aldrig mått bättre, han blir sååå bortskämd av alla här på landet!

Och katten Lusen njuter hemma i fåtöljen.

2 kommentarer :

Urra sa...

Det har varit några härliga dagar. Du kanske rent av vill börja rida Dixie mer

MoM sa...

Omväxling förnöjer. Dixie har blivit riden av både Elena och "Urra", de har gjort ett bra jobb. Synd att ledigheten är över, ni verkar ha det så himla mysigt på LD.