måndag 30 december 2013

"Tokfia"

Dixie har betett sig lite underligt den senaste månaden och det har inte blivit bättre, tyvärr... Hon sparkar mot en när man kratsar bakhovarna och när man sadlar. Vi vet inte riktigt vart problemet sitter.
En sak som vi sett är att hon är ganska jagad av de andra hästarna i hagen. Så idag har syrran och jag delat av hagen, så att Dixie ska få gå själv i lugn och ro.

Nu när Tilda var i stallet för att ta in hästarna så gick Dixie med de andra hästarna :-) Alltså kan hon inte känna sig så mobbad! Syrran och jag trodde egentligen inte att det var anledningen till hennes sura humör. Men nu har vi ju testat även det!

Annars så har julen varit bra och ledigheten helt UNDERBAR!!! Så härligt att få färdigt en massa i nya huset och hinna pyssla om och rida hästarna varje dag. Jag skulle lätt kunna bli "hemmafru"!

Nova känns fräsch igen och hon är otroligt pigg och social. NOVA ÄR HELT KLART BÄST!!!

Nu ska vi ladda för det nya året. Jag ska försöka sova gott om nätterna och sluta oroa mig för allt, det löser sig :-)

Gott Slut mina vänner!

1 kommentar :

MoM sa...

Roligt att läsa dina inlägg, vi har saknat dem. Vilka bra insikter du kommit fram till "att sluta oroa sig". Är det ett nyårslöfte?
Gott slut, kram