måndag 4 juli 2016

Semester

Vilken fantastisk början på semestern jag har haft idag. Helt ensam (förutom djuren) på ranchen! Började med en tidig superfrukost på altanen, klev upp redan då karln min åkte på jobbet.

Red ett härligt dressyrpass på Nova redan vid niotiden! Ridpasset började apdåligt, men jag var så nöjd på slutet, kul! Nova fick sedan vara kvar i stallet några timmar för att vila lite. Då jag gick in och kollade till henne låg hon ner och småmumsade på hö, tokfia där...

Jag hann även olja en sida på padockstaketet. Sedan blev det en snabb lunch, in i duschen och iväg för att få massage. Himmel och pannkakor vad ont det gjorde på hela högra sidan, enda ut i armen. Jag har haft problem runt högra skuldran och axeln i snart ett år och det var främst där det gjorde ont. Så jag fick målarförbud resten av dagen!

Så det var väl bara att lägga sig på solstolen och njuta av utsikten och solen då :-)
Nu är det bara att hoppas på att resten av semestern fortsätter ungefär på samma vis! Ha en bra sommar alla vänner, va rädd om varandra!

3 kommentarer :

Urra sa...

Egentligen borde du väl inte ha oljat paddocken idag heller?

Ulrika sa...

Härligt!

MoM sa...

Skönt med semester, synd bara att högra sidan krånglar. Du får väl kosta på dig några flera massagepass. Målning däremot låter ju inte så bra, det kanske du ska avstå ett tag. Ligg i solstolen och vila dig innan regnet kommer.