lördag 29 augusti 2015

Senare delen av augusti

 Ja, då har jag jobbat i fyra veckor känns väl okej. Men jag trivs inte hundra procent med den utveckling som sker inom förskolevärlden... Jag vill vara med barnen, and that´s it! Men det ska filmas, dokumenteras, jobbas med matematik, naturvetenskap och teknik. Önskar att jag "bara" fick finnas tillgänglig för barnen hela dagarna (inte sitta och arbeta med dokumentationer framför datorn), lära dom sampel mellan varandra och vad som är "rätt och fel". Självklart hinns det oxå med, men jag skulle vilja jobba så hela dagarna! Tror att barnen behöver det...

Nog om jobbet, detta är först och främst en hästblogg :-)
Jag kan ju säga att det är en fantastisk avkoppling att få komma hem till detta efter en arbetsdag!
Syrran och jag har kommit igång med träningen av hästarna. Dixie har gjort fantastiska framsteg och Nova är på god väg hon oxå. Vi har fått väldigt bra hjälp av Linnea, hon är apbra. Tack Tilda för tipset!

Mikaela och Alexandra rider Nova och Dixie en gång i veckan och det fungerar fantastiskt bra, vi är så tacksamma över deras hjälp! Tack Tilda även där för tipset :-)
Älskade Dumle har fått vara med oss på altanen och det uppskattas verkligen av honom...

...han har även fått en "beteshage"!

Karln min har fått låna en av grannens "leksak" och klippt vår "gräsmatta", det blev riktigt bra

Här blickar Lusen ut över ranchen sittandes på sin favvo-sten

Typiskt mig så fort det är helg (idag) så vaknar jag aptidigt... Började skruva på mig redan vid fem, men Dumle blev glad över sitt tidiga morgon hö...

...även hästarna gnäggade glatt när maten serverades. Morgonen är mysig här på landet, lätt dis med en sol som precis börjar titta fram och sex grader.
Idag har vi haft storstädning i stallet. Det är aphögt i taket!

Här skuras och skrubbas det för fullt

Tilda skrubbar Kimberleys fd box

Lilly har tömt kattrummet på prylar...

...här dammsuger hon loftet

Äntligen lunch, himmel vad gott det var!!!

Här är resultatet, det blev apfint!

1 kommentar :

Urra sa...

Tack för en bra dag, synd bara att den gick så fort.