lördag 11 augusti 2012

En bra dag!

Började dagen med frukost hemma hos kära mor & far. Fortsatte sedan upp till stugan, där var syrrans familj. Syrran och jag var på årsmöte för vattenföreningen, det gick snabbt och smidigt.

Därefter blev det lunch, sedan stack vi till hästarna som stått hos Göranssons i en vecka. Måste säga att Göranssons är en underbar familj, jag tycker väldigt mycket om dom. Vi lärde känna dom när vi köpte vår första häst Starlin. Sedan har vi anlitat pappan Sten-Allan som hovslagare, mamman som KS-behandlat både hästarna och mig och vi har även ridit för ena dottern Elena. Dom är helt underbara människor allihopa!

Lord of Starlin, så fin...

Syrran fick låna en häst av dom så vi kunde rida ut tillsammans, det var jättemysigt! Det var en hel vecka sedan jag träffade hästarna, det kändes bra att vara med dom igen. Nova gnäggade glatt när vi kom. Syrran sa att så där välkomnad hade hon inte blivit under veckan som gått... Men däremot gick inte Nova fram till mig utan till syrran, rackarns häst!

Hästen som syrran lånade, den var både stor och pigg...

Måste även visa några bilder på vår lilla glädjespirare, Love!

Här är han...


-Loove!!!


Han kommer i full fart...


Såå sööt!


Nu är hästarna hemma igen, så nu blir det till att komma igång med ridningen igen och se till att ryggen håller ihop...
Jag måste säga att Nova är ovanligt fin i kroppen för att vara den här årstiden, hon brukar vara smällfet i mitten av augusti, men inte i år. Syrran har ridit på bra med henne! Och kolla in vilken underbart vacker svans Nova har!!!

2 kommentarer :

Urra sa...

Jag antar att du tränat ryggen nu när jag varit borta ;-) Det var verkligen kul att rida tillsammans igen. Tack snälla Göransson

MoM sa...

En bra dag, det låter härligt det. Se nu till att ryggen pallar så du kan vara med era älskade hästar.