torsdag 14 juni 2012

Mistral maskfri

Equippo Lab maskkontroll – Provsvar
Journalnummer: 120612-15
Häst: Mistral, år: 13

Grundanalys, analysresultat EPG (ägg/gram träck):
Blodmask: 0, Spolmask: 0, Fölmask: 0

En helt maskfri ponny alltså, skönt! Ikväll har jag skickat in på Nova oxå, får svar imorgon...

Tvekade när jag kom till hästarna idag om jag skulle rida för åskan mullrade på runtomkring. Men som sagt jag har ju bestämt att nu ska det bli hårdkörning av med Nova, i alla fall inte en massa vila. Hon har så lätt att bli fet på sommaren (som stormatte)!


Jag tog hem både Love och Nova, idag var Love sig lik och trippade på först i täten på väg till stallet, skönt!
Hästarna fick gå in och vila lite medan jag gick och fixade till Mistral. Han står så snällt i sin lilla lilla hage, måtte han få gå på bete han oxå snart. Allt skulle bli så mycket enklare då, och han skulle nog trivas att få gå och käka en massa gräs.

Jag red Nova på ridplan, det gick inge vidare, jag är så ofokuserad när jag rider själv. Men vi tragglade väl på i knappt 40 minuter, så det blev inte så mycket motion ändå. Åskan avtog, det var ju bra, inge kul att rida när det åskar. Nu har det precis spöregnat, skönt att jag lämnade Love och Nova i stallet. Ida ska rida Love ikväll så de går med hästarna till betet sedan.

Om två timmar kommer Lilly hem, hon lär ha massor att berätta, spännande!

3 kommentarer :

MoM sa...

Skönt att Love var sig själv. Nu får det vara slut med problem.

Maria sa...

Ja, men jag vet inte. Han ville inte gå när de skulle rida, så de sadlade av och pysslade bara med honom... Men han är inte varm på någon hov och jag kan inte hitta några sår. Han är hur gosig och glad som helst, han kanske bara är lite trött...

MoM sa...

Lillstackarn, det blir jobbigt att vara ute dygnet runt och att alltid ha tillgång till mat.