onsdag 7 december 2011

Ridsugen


En härlig höstbild på Nova och mig...

Börjar bli riktigt ridsugen nu, men imorgon slutar jag tidigt så då tänker jag ta ut Nova på en skrittrunda. Har inte ridit på fyra veckor då min rygg börjat krångla, men nu är jag fit for figyt igen, ljuvligt!

Ikväll började jag med att ta en promenad med Nova tillsammans med Lukas som red Mistral och syrran som promenerade med. Allt gick hur bra som helst förutom att Nova blev väldigt rädd för en traktor, ogilla!
Tillbaka till stallet där tog Tilda över ridningen på Mistral och jag tog både Nova och Love med mig och Karin tog Kimberly, sedan fortsatte vi vårat promenerande. Jag var ute och gick i ganska rask takt i en timme och fyrtio minuter, känns som att jag verkligen är på väg tillbaka igen :-)
Efter promenaden hade jag två boxar att mocka, syrran hade hunnit mocka till Nova, tack för det...
Nu ska jag ha en god natts sömn och drömma om våra fina hästar, god natt!

Inga kommentarer :