lördag 29 oktober 2011

Mycket mys


Gosisarna...

Lilly och jag har pysslat med hästarna i flera timmar. Fixat manar, svansar, ryktat och myst, hästarna såg ut att mysa för fullt, dom gäspade och gäspade.
Sedan tog jag ut båda på travbanan i knappt en timme, ridandes på Nova och Love som handhäst. Idag var Love sig lik, ville ligga huvudet före Nova hela tiden, "lilltjabo"!

Imorgon ska jag åka till Söråker och fylla bilen med halm, så hästarna har lite att pyssla med inne i stallet. Båda är rejält överviktiga så vi vill dra ner på höet när dom står inne. Hoppas nu att det funkar!

Jag är kompledig från jobbet på måndag, så jag har en dag extra ledigt, det känns så himla skönt.
Vi ska åka och provrida en maxad C-ponny som är sex år på måndag, men vi har nästan bestämt oss för Zacc...om han går igenom veterinärbesiktningen förstås! Det är ju då det brukar vara kört för oss, finns det inga haltfria hästar till salu???

1 kommentar :

Urra sa...

Ska du inte ta pappa till hjälp så slipper du ta det i bilen? Antingen låna Karins transport eller ta släpvagn. Då får du ju plats med fler balar.