onsdag 9 februari 2011

Tre på tur


Nova, Kimberly och lilla Love

Denna vecka har jag fått känna på lite hur det skulle bli att jobba heltid, blä! Men som tur är så är man ju anpassningsbar, så det kommer ju att funka det med. Allt blir en himla massa senare bara, oxå krävs det lite mera planering.
Slutade halv fem idag, hade förberett middagen, så det var bara för Lilly och mig att äta, för att sedan dra iväg till stallet. Jag tror att vi var där vid kvart över fem, snabba eller hur!!!

Karin kom oxå dit så vi tog en ridtur tillsammans på våra fina hästar. Allt gick bra, skönt att sitta på hästryggen igen. Det blev mest skritt, lite trav ibland så vi inte skulle frysa ihjäl, det var fjorton grader kallt, brrr. Mina värmesulor funkar verkligen bra, jag slipper frysa om fötterna, nu är det händerna som jag fryser om.

Efter ridning, mockning och fodring var vi hemma igen strax efter halv åtta. Det är så det kommer att bli om jag börjar jobba heltid. Extra gott med en varm kopp te och slänga sig ner i soffan nu, imorgon börjar jag halv sju och slutar tidigt. Då ska syrran iväg och hoppträna med Nova igen. Jag vet inte vart det här ska sluta, tror Nova håller på att bli en hopphäst, ingen skogshäst längre...

2 kommentarer :

Kerstin sa...

Heltid kräver lite mer planering, skönt nu när det börjar bli lite ljusare.
Sonen tackar.

Urra sa...

Det kommer funka att jobba heltid oxå. Hästarna och stallet kommer nog bli ännu viktigare för avkoppling.