tisdag 27 juli 2010

Hästbyte


Urra & Mellen

Idag bytte Urra och jag hästar, så hon red Mellen och jag red Novis. Vi var ute i drygt en timme, härligt. Nova var på strålande humör, redan när vi kom till hagen fick hon ett ryck och sprang omkring. Efter vi ridit och släppte in henne i hagen fick hon ett till ryck och sprang iväg i full kareta.
Love fick vila idag, han gnäggade flera gånger när vi stack iväg på våran ridtur, oxå gnäggade han oss välkommen tillbaka.

Imorgon ska vi nog rida hästarna till stallet, eftersom det ska bli en massa regn igen. Det kan vara skönt för dom att få vila upp sig inne i stallet i några dygn.

4 kommentarer :

Urra sa...

Det gick ju bra att rida Mellen oxå, men det tog ett tag innan vi kom iväg eftersom jag är såååå kort att jag måste hålla på och snurra lädren, typ två varv.

Ingela sa...

Vad duktig Love är som klarar sig själv =)

mom sa...

Hur gick det med det nya namnet Melvin?

Maria sa...

Namnet "Melvin" var inte så poppis hos Tilda, så jag måste försöka lära mig vad han heter...