lördag 13 mars 2010

Paddocken


Nova och Rex verkar förtjusta i varandra

Ännu en långdag i stallet. Jag tog med frukost imorse och for till hästarna, resten av familjen sov. Nova var hispig for runt och småskvätte hela tiden. Efter en stund lugnade hon ner sig.

Tilda kom upp och vi tog en ridtur till paddocken. Nova var jättefjantig, men allt gick bra. Paddocken var lätt isig, men det gick ganska bra att rida där. På hemvägen var det en typ timmerbil som lastade timmer, gissa om den var farlig! Vi valde att hoppa av och chauffören stängde av maskinen då kunde vi gå förbi, skönt.

Nova fick gå ut i hagen igen, jag for hem och fixade lunch. Sedan for Lilly och jag upp, Lilly borstade och gosade med Love.

Fanny blev själv kvar ute,jaha då var det hennes tur att gå genom stängslet. Vad är det som händer, hon har tydligen aldrig gjort så, trots att hon stått själv i hagen förrut. Jaja, det är ju inte bara Nova som går igenom stängslet. En liten tröst i alla fall.

Nova har börjat få Arnica mot såret idag. Brunstig är hon fortfarande, sjätte dan...

1 kommentar :

Anonym sa...

Gick inte att lämna ngn kommentar på nästa inlägg, så jag gör det här ist. Hoppas för allas skull att de kan gå ihop och slipper frestas av att gå in och ut till varandra nu. Mina busiga shettisar höll sig inne i hagen 30 minuter idag??!!! Undrar hur de tänker då de kommer så snällt när de borde veta vid det här laget att de åker in i boxarna ist!?