torsdag 8 oktober 2009

Bravo Maria


Jag ger mig själv ett bravo, för jag har ridit Lotus. Jag är lite rädd av mig att rida nya hästar, dessutom har Lotus varit lite besvärlig att rida. Men jag gjorde det... Syrran är fortfarande hängig, men var ridsugen så hon red Nova och jag fick alltså ta Lotus. Vi red upp mot Klisstugan. Det gick jättebra vi både travade och galopperade. Tjoho, jag börjar bli en riktig tuffing på hästryggen! 2 timmars hästande.


Senare åkte jag upp med Lilly som tränade för Emilia. Det gick bra för dom. Emilia red oxå Love, han var jättepigg som vanligt. Hon hann nästan bara hoppa på så ville han springa fort. Jag longerade dom så han kunde gå i lite lungnare galopp. Emilia sa att han är väldigt stark, det tog lång tid innan hon fick stopp på honom.

Jag passade på att rycka Novas man medans tjejerna red, hon ser snart ut som värsta dressyrhästen! Ytterligare 2,5 timmes hästande. Dessutom var syrran och jag och tog in hästarna ikväll så det blev 30 minuter till. Alltså 5 timmar med hästar idag. Inte konstigt att det ser ut som ett bombnedslag hemma. Jörgens stortjej Felicia vill tjäna en slant så hon ska städa, skönt...

5 kommentarer :

Nypan sa...

Lyckost, som kan hästa på dagtid. När jag kommer till stallet så får jag skynda mig för att hinna träna medan det finns lite ljus kvar på himlen. Jättefina bilder!

Kram tuffing

Elisabeth sa...

Det där med Felicia städningen låter toppen, det har man inte tid med när man är drabbad av starka hästvirus ;)

Maria sa...

Ja, det är tur att vi har Felicia som gärna vill ha en extra slant, törs inte tänka hur det skulle se ut här annars. Eller på vilket vidrigt humör jag skulle va på om jag skulle måsta avstå hästarna en dag!

Urra sa...

Du var så duktig så som red Lotus igår....
Jag var ju tvungen att kontra så jag red ut en sväng barbacka idag istället. Fast då hade vi lugna Love med oss som reds av Linn och morfar Mats ledde dom.
Du lär ju ha mått prima igår när du fick vara så mkt i stallet. Hur ska det gå idag när du bara får ta in dom???

Maria sa...

Idag är jag "dötrött" och fick inte ens ta in dom...