torsdag 11 maj 2017

Nova 13 år

Idag firar vi vår Nova som fyller 13 år, grattis till dig. Här äter hon upp det sista på födelsedagstårtan!

Syrran fick låna Rebell härom helgen, det blev en mysig tur i skogen. Han påminnde ganska mycket om Nova då hon var i sex-årsåldern :-)
 Förra söndagen var Maja och jag hem till tränaren Maria på Sjöglimmagård. Det blev lite dressyr/hoppning, himla kul var det.

Häftig bild på karln min och mig en kväll då vi tagit in hästarna

Nervöst, nevöst och pirrig känner jag mig... Söker lite olika jobb då jag vill prova nåt annat än förskola som jag jobbat på sedan 1986. Har nu kanske fått napp på något nytt...chefen kanske ringer mig imorgon (han ringde idag, men då var jag på jobbet och kunde inte prata)... Himmel och pannkakor, jag kan ju bara barn!
 Nervöst och jobbigt är det oxå då mamma har fått tillbaka den förbannade cancern :,( Men vi ska inte ge upp och mammi är en riktig kämpe. Älskar dig!

Urra kanske vi ska anmäla oss till detta om vi får låna Dixie? Det var ju en väldigt lyckad helg förra året.
Imorgon har jag tagit semester, hovslagaren kommer och katterna ska till veterinären för att vaccineras. Skönt med en kortvecka.

1 kommentar :

MoM sa...

Grattis till finNova! Kan inte fatta att ni haft henne i åtta år. Kul att du känner för att göra någonting annat. Livet är så kort så det är bara att köra på.
Klart ni ska vara med på NRF:s Må bra kurs. Kommer så väl ihåg vad ni tyckte det var skojigt ifjol. I bästa fall finns det kanske några som kan sponsra!