lördag 24 januari 2015

Flera veckor...

...har gått sedan senaste inlägget. Har liksom tappat sugen till allt, inget känns liksom roligt inte ens att rida. Sedan känns det förstås oftast bra då jag väl sitter på hästryggen i alla fall om jag får ridsällskap av Lilly eller Urra.
Hästarna mår bra, Nova vill helst ut i skogen och ridas, hon är väldigt trög och osamarbetsvillig då man rider henne här hemma på LD.

På måndag kommer två tjejer som ska rida Dixie och Molly två dagar i veckan, både Lilly och Linn behöver lite avlastning, vi får se hur det funkar

Love är glad pigg och fruktansvärt busig!
Jag tänkte att jag skulle försöka hinna köra honom någon dag varje vecka, det är ju faktiskt det bästa han vet. Tyvärr var däcken helt opumpade märkte jag när jag skulle ut och köra en dag denna vecka. Men vi tog en tur ändå, så jag gick efter vagnen. Det var en lycklig kille! Katten Kiwi ser ut att vilja med på en tur, men när vagnen började rulla hoppade hon snabbt ner.
Mamma är kvar på sjukhuset, men dom börjar planera för att hon ska få komma hem. Hon är inte pigg, har ont i magen, men så här kommer hon tyvärr att få ha det länge, länge till fick vi veta igår. Det är verkligen skitjobbigt att se henne ha så ont. Min finaste, bästaste mammi!

1 kommentar :

Urra sa...

Kul att läsa lite, nog för att jag vet allt men ändå kul. Hoppas du hade roligt på festen igår.