lördag 13 oktober 2012

Ingela och Ida

Vi har verkligen bra medryttare till våra hästar. Jag är så glad över att mamma Ingela och dottern Ida hjälper oss. Dom är otroligt fina och jag litar till 100% på dom...

Jag mår sisådär, huvudvärk och täppt i näsan, så Ingela red Nova idag. Jag har varit till stallet för att mocka, fylla vatten och höpåsar. Passade även på att gosa lite på hästarna. Love har så fantastiskt mycket päls nu, så jag tror att vi måste raka honom, åtminstone på halsen och mellan frambenen, han blir så himla svettig.

Jag trivs väldigt bra i "Stall Wilda" som vi har hästarna i nu. Allt flyter på bra, hästarna verkar må bra och det är fin ridväg längs med Ljungan. Det enda jag saknar är en paddock, men man kan inte få allt!

Imorgon hoppas jag att jag orkar rida. Har bara ridit en dag denna vecka, tycker att jag rider så himla sällan nu. Vilket även märks på vågen, kilona börjar bli fler, morr!

1 kommentar :

Urra sa...

Och jag har legat i migrän idag. Jag har alltså ridit mer än dig den här veckan? Om du rider imorgon så har du, jag och Ingela ridit lika många gånger.