torsdag 4 oktober 2012

Don´t worry be happy!

Jag har en viss förmåga att oroa och stressa upp mig för både det ena och det andra. Men efter ett efterlängtat träningspass på min duktiga Novis och för en bra tränare som Gunilla kan man inte annat än vara glad!!!
Nu ligger jag i soffan och smuttar på ett glas rött och drömmer mig bort till nästa träningspass... Har dessutom tagit ledigt imorgon, ska unna mig en ridtur i skogen och sedan ett besök hos frissan, vilket lyx! Dessutom kommer jag att vara hemma med familjen imorgon när dom kommer hem, första kvällen denna vecka.

6 kommentarer :

Urra sa...

Jag hann titta till ni skulle börja med galoppen och fram dit ser det valkigt bra ut. Du sitter så mycket bättre och Nova ser väldigt stadig ut där hon går, biter inte ihop och drar dig ur sadeln. Förstår att du är nöjd för det ska du vara.

Ha det så bra idag

Karln din sa...

Ska bli kul att träffa dig ikväll... ;-)

MoM sa...

Bästa gången hitills.
Don´t worry be happy now.

Urra sa...

Nu har jag kollat galoppen oxå, förstår inte riktigt vad ni gör för övning men nog tycker jag att du gjort framsteg i galoppen oxå. Visst är det höger varv du har mer besvärligt i? Ser du att du inte sitter rakt över Nova i höger varv, där ser det ut som du sitter mer på yttersidan. Undra hur du kan rätta till det eller skulle du kanske sitta så?

Men som sagt vilka framsteg ni gjort fast ni inte tränat för nån.

Maria sa...

Ja, jag såg oxå att jag satt på yttersidan, det ska jag inte göra.

I galoppen var tanken att vi skulle korta och länga galoppen. Vilket jag absolut inte heller kan se att vi gör.
Men det ska vi träna massor på för det är både min och Novas svaghet. Men om ett halvår eller så, ska man nog kunna se skillnad!

Urra sa...

Fast jag ser skillnad om jag jämför med ett halvår sen så det blir spännande att se om ytterligare ett halvår.